Hvad er 3R eller A-HR?

[b]3R eller A-HR – marketing, design eller livsstil[/b]

På engelsk kaldes det 3R (Triple R), hvilket står for:
· Referal
· Recommendation
· Reference

Og på dansk A-HR, som betyder:
· Anbefaling
· Henvisning
· Reference

HR står også for Human Ressource.

A-HR er en distributionsform for produkter og serviceydelser.

De seneste fem år har jeg primært levet af A-HR. Resten af denne bog handler om A-HR. Jeg har hjulpet et ukendt antal mennesker med at gøre det samme som jeg, nemlig at skabe en fornuftig indtjening og en fantastisk livsstil med tidsmæssig frihed til at gøre, hvad vi har lyst til.

A-HR er at anbefale noget til andre, som du selv er begejstret for.

Forestil dig, at du lige har været inde og se en rigtig god film i biografen. Når du snakker med dine venner, vil du så kunne lade være med at fortælle andre om dine oplevelser? Det samme gør sig formentlig gældende, når du har læst en god bog eller været på en fantastisk ferierejse. Du fortæller om dine erfaringer af et godt og åbent hjerte.

I denne branche sælger vi ikke nogen produkter. Vi anbefaler kun, hvad vi selv kan lide – når det er passende i samtalen – på præcis samme måde, som når vi i andre sammenhænge taler med vores venner.
[more]
Denne branche handler faktisk udelukkende om menneskelige relationer, uddannelse og vidensdeling – ikke om salg!

Når folk er klar over, hvad der er godt for dem, køber de helt af sig selv – uden at skulle sælges til.

Når man selv har gode erfaringer med et bestemt produkt eller serviceydelse, fortæller man gerne om det. Og vi har også tilbøjelighed til at vælge og købe produkter, som vores venner har gode erfaringer med. Hvis jeg en aften vil på restaurant med min kone, og valget står mellem en restaurant jeg har læst om i en annonce eller en anden restaurant som en af mine venner har gode erfaringer med, så vælger jeg vennens anbefaling. Det samme gør de fleste andre mennesker.

Tidligere udtryk for A-HR-markedsføring er blandt andet Network Marketing, Mulit-Level Marketing, MLM, Flex Marketing, Co-Op-Mass Marketing, Multi Generation Marketing, Uni-Level Marketing, Referral Marketing, Kinetic Marketing, Relationsship Marketing, Border Level Marketing m.m., men 3R og A-HR er de mest dækkende beskrivelser.

Medierne bryder sig ikke om A-HR-konceptet, fordi de kommer til at miste reklameindtægter, og det vil dermed være en trussel på deres levebrød – med mindre medierne ændrer kurs.
Butikker er heller ikke vilde med A-HR, fordi den omsætning der går fra producenten direkte til kunden vil gå uden om dem.

A-HR er et erhverv eller en branche, med mulighed for at kunne tjene penge.

Med A-HR kan du beholde dit arbejde, og bygge din selvstændige virksomhed i din fritid.

Citat:
[i]”Enhver ny sandhed starter med at blive latterliggjort, senere bliver den heftigt angrebet, for så til sidst at blive antaget som den eneste gyldige sandhed.”[/i]
Arthur Schopenhauer

Strøget, da den blev gågade var der ballade, jeg så sort-hvid film med frustreret handlende
Nu er der tale om Østerbrogade og Nørrebrogade, “bilen ind i byen”
Nogle visionære, til forskel fra de handlende
De kan være nok så intelligente, men de kan ikke se langt

Vil vi have rygerkupeer i togene igen?
Eller spytbakker i hvert rum?

Lad mig slå fast, at passiv indkomst gennem A-HR ikke er for alle og enhver. Det ville være at stikke blår i øjnene på folk at påstå, at alle kan gøre det indledende stykke arbejde der kræves, for at skabe en passiv indkomst. Mange enten kan eller vil eller orker ikke, fordi de enten ikke har ressourcerne eller viljen til det.

For fem år siden fortalte jeg om A-HR-konceptet til en af mine bekendte i Helsingør, og han udbrød: “Det har jeg hørt om. At man kan tjene millioner af kroner. Hvorfor sender du mig ikke bare pengene først!” Han beviste dermed at han ikke havde forstået hvad A-HR og passiv indkomst er. At man selv skal gøre en indsats, før man kan modtage noget som helst.

Der er en sød lille historie, der ganske glimrende illustrerer det:
Regnen havde styrtet ned i flere dage. Den meget religiøse mand boede i dalen og så vandet stige. Da det nærmede sig hans hus, kom et bæltekøretøj, og dets mandskab spurgte ham, om han ville med, for de vidste at vandet ville stige betragteligt mere. Han takkede nej og forklarede dem, at hans Gud ville redde ham.
Vandet steg og steg, og da det nåede vinduerne, kom en båd sejlende. Mandskabet råbte til ham, at han skulle hoppe over i båden for at redde sig, men han svarede at det ikke var nødvendigt, fordi hans Gud ville redde ham.
Da vandet var nået op til taget, og manden sad overskrævs på tagryggen, kom en helikopter flyvende. Mandskabet råbte gennem en megafon til ham at han skulle krybe ind i selen, de firede ned til ham, men han skubbede den afværgende væk med ordene: “Min Gud vil redde mig.”
Så druknede han.
Da han kom op i Himlen, gik han direkte hen til Vorherre og bebrejdede ham i voldsomme vendinger, at Han havde ladet ham drukne. “Jeg troede jo på dig, og troede på at du ville redde mig!”
“Hvad mener du?” svarede Vorherre. “Først sendte jeg dig et bæltekøretøj, så en båd og til sidst en helikopter!”

Citat:
[i]”Gud hjælper enhver, der hjælper sig selv, og når man gør det, er hjælpen ubegrænset.”[/i]
Mikael Hoffmann

Den energi du lægger i forretningen vil jeg matche.
Det skal forstås på samme måde som en af mine venner, der havde en teenagesøn. Hver gang denne søn satte et beløb ind på sin bankkonto, satte min ven samme beløb ind, så det hele tiden blev fordoblet.
Du skal vise mig, at du vil gøre noget i forretningen – så vil jeg gerne hjælpe dig.
Du skal hive i mig og ønske oplysninger og hjælp – så skal jeg nok være der for dig.

[i]Giv en mand en fisk, og han har aftensmad.
Lær en mand at fiske, og han har mad resten af sit liv.[/i]

0 replies

Skriv en kommentar

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Skriv et svar